sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Platinum

~You're the light,
 you're the night.
You're the color of my blood.
You're the cure,
 you're the pain.
You're the only thing I wanna touch,
Never knew that it could mean so much,
 so much~
-Ellie Goulding - Love Me Like You Do-

Mooi!
Vähän niinku viime postaukses lupailin, et kertoisin mun ja Heinin maanantaisesta projektista. Projekti koski siis mun hiuksia. Ei alettu sentää värjää niitä, vaikka täl hetkel toivoisinkin, et oltais vaa värjätty suoraan tosi vaaleiks koko hiukset, koska mun hiukset ovat nyt ruskean sävyset... Onneks äiti tilaa mul kampaajan. Mut me siis Heinin kans päätettiin alkaa sävyttää mun hiuksii! Ei siis mitään radikaalia. Mutta mul oli koko ajan pelko siitä, että näist mu hiuksist tulee jotkut iha ihme väriset, vaik väri ei ollutkaa mikään vihree!
Mut katotaas, mitä mun ja Heinin sävytys projektist tuli.

Ensin siis lähettiin kauppaan. Ostettiin toi Color Mask:n Sokos Emotionista.  Siel kaupas arvotiin sit jonkun aikaa, et 1. Mikä niist sävyistä ja 2. Kumpi koko? Päädyttiin sit tohon platinan sävyseen, joka oli varmaa tarkotettu harmail hiuksil, mut mä halusin vaan vaaleet nii otettiin toi sit! Mul itel ei oo mitää hajuu noist sävyistä tai mistään, joten otettiin iha heittämäl vaa! Eli kukaan ei tuu ikin kysyy mult mitään hiusten värjäyksest/ sävyttämisest, koska mä e tiiä niist mitään. Sit otettiin myös toi isompi pullo, jossa on 200ml. Siin pienemmäs oli varmaa neljäkertaa vähemmän ja aateltii Heinin kans, et ei se riitä mun paksuihin hiuksiin. Joten oli hyvä valinta toi isompi tuubi.
Siel kaupas, ku oltiin niin mä aloin kiusaa Aapo Snäpis sil, et värjään punaset hiukset. Mutta huomattavasti ei pitänyt ehdotuksesta. Sori Aapo, ku kiusasin. Punanen nimittäin on sellanen väri, jota mun hiuksiin ei todellakaan ikinä tule tulemaan eikä myöskään ruskeeta! Ette siis tule ikinä näkemään mua punaisilla hiuksilla, heh! Aapokin ehk ny sai mielenrauhan, et e värjää punasii hiuksii.

 Päästiin sit takas Heinille kauppareissun jälkeen. Meil oli hirveet säätöö siin, et miten me tehään mu hiusten pesu ensiksi. Nyt, ku jälkeenpäin aattelee nii ehk helpoin olis ollu se, et olisin menny vaa iha suihkuun, mut me nyt tehää Heinin kans aina mahdollisimman vaikeest. Joten otettiin Heinin pikkuveljen sadetakki, puettiin se mun päälle ja vaihettiin farkut shortseihin.
Vaatteiden vaihdon jälkeen Heini alko pesee mun hiuksii, niinkun kuva auttaa havainnoillisoimaan niin lattialla. No me viisaina ei harjattu mu hiuksii ennen pesuu niin niihin tuli kivast takkui, mutta niistäkin selvittiin.


 Pesun jälkeen tuli sitten sävytteen vuoro. Ennen koko aineen päähän laittoo Heini selvitti mun hiukset takuista ja sit alettiin lukee ohjeista apua. Niinkuin ohjeissa luki niin kuivattiin hiukset pyhekuiviks, koska sävyte kuuluu laittaa pyyhekuiviin hiuksiin. Sitten Heini levitti tasaisesti sävytteen kaikkialle mu hiuksiin ja sit kammattiin uudestaan, koska ohjeissa niin luki.

Sävyte oli siis vaalean liilaa, koska se poistaa sitä keltasuut, tai jotaa sinnepäin. Sillä mun hopee shampoo ja hoitoaine o väriltään violetteja. Myös sillon, ku värjäsin raitoi viimeks ja sitä viimeks niin se värjäysaine oli violettia.

 Sit annettiin sävytteen vaikuttaa 5-10 min. Me annettiin olla 8 min, oikee laitettiin ajastin päälle puhelimest ja pälätettiin sen aikaa syvällisii tos kylppärin lattialla, ku aine vaikutti.
Tähän mennessä mul ei ollut viel paita kastunut ton sadetakin alla ja shortsitkaan eivät olleet kauheasti kastuneet.

 No sit alkoki sävytteen pesu. Päätettiin, et fiksuin tapa on varmaa istua! Että aine lähtee hiusten takaakin hyvin. No ei siin mitään muutku, et toi sadetakki oli täysin turha! Heitin sen puoles välis pois, ku se oli läpi märkä ja ei se mitään suojannut enää, ku mu paitaki oli jo mennyttä. Ette arvaakkaa kui paljon naurettiin tos kohtaa, ku mä vaa oon sillee: mu kaikki vaatteet o iha märät. No saatiin kumminkin hiukset pestyy eikä ainetta jääny päähän ollenkaan. Heinist tulis hyvä kampaaja ;) Mut ainoo miinus puoli tos sävyttees oli sen tuoksu. Se tuoksu joltain omenalta? Tai joltain sen tapaselta, vaik mä en ees koskenut koko sävytteeseen niin se haju otti kurkust ja sormist siis, jos ny joku ihmettelee, et miks? niin olen siis allerginen omenalle. Mutta ei tullu mitään sen vakavampaa. Ei sentää haissu miltään todella pistävältä! Se oli hyvä juttu.

 Heti, ku hiukset oltii saatu pestyä niin mentii sit yläkertaa kuivaamaan niit. Saatiin kuivattuu aik hyvin, mut mu hiukset on niin paksut nii jätettiin pikkusen kosteiks, mut ne sit kuivu onneks aik äkkii. Aluks sävyeroo ei ees huomannut, mut kyl niist sit huomaski, et kyl ne oli vaalentunut! Ja ku mun hiukset o raidotettu, nii niist raidoist tuli tosi paljon entista vaalemmat ja väri mun oman värin kanssa tasottu noihin raitoihin nähden. Ei oo enään niin selkeet sävy eroo, et olis valeen, vaaleen värisii raitoi maantienharmais hiuksis.

Pari kuvaa sävyttämisen jälkeen:


Kyl tos vähän toi ero näkyy! Mut kumminkin, mul jäi todella hyvät kokemukset tost sävytteest. Mul ei oo mitään hajuu, et kui usein tätä saa laittaa? Joka pesu kerral, kunnes pullo o tyhjä vai kerran kuussa vai kerran viikossa? Et jos joku tietää niin saa toki kertoo. Mut mä oon nyt ite kaks kertaa sävyttänyt. Tällöin Heinin kans ja sit oliks se keskiviikkon? Toisen kerran. Mut ei mul ainakaa hiukset oo viel menettänyt paksuutta tai hiukset ei oo viel tippuneet pääst.
Mut niinku sanoin, et hyvät kokemukset sävytteest jäi ja hiuksist tuli todella paljon kiiltävämmät sekä latvat korjaantu ihan ihmeellisellä tavalla! Olin aivan ihmeissäni, ku e enää löytäny kakshaarasii melkee mistään? Et huipputuote! Mä tykkään todella paljon, vaik ero ei oo huomattava, et ei ny muuttunut blonit mustiks periaatteel. Mut kiiltoo sentää tuli ja puhtaampi hiusväri!
Suosittelen!

Nyt moikka ja ens postaukseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti